Maria Małecka, absolwentka architektury na Politechnice Łódzkiej obroniła z wyróżnieniem pracę dyplomową "Synestezja architektury - centrum sztuki z klubem muzyki elektronicznej w Łodzi".
3…, 2…, 1… - start! Za nami historyczny dzień, dr inż. Sławosz Uznański-Wiśniewski wyruszył w misję naukowo-technologiczną Ax-4 na Międzynarodową Stację Kosmiczną (ISS).
Absolwentka studiów magisterskich Human-Computer Interaction na Politechnice Łódzkiej. Członkini Voxel Research Lab oraz obecna doktorantka w Instytucie Mechatroniki i Systemów Informatycznych. W kręgu jej zainteresowań naukowych znajduje się szeroko pojęta analiza danych, a także interakcje pomiędzy człowiekiem a komputerem (i innymi urządzeniami). Prężnie angażuje się w działalność w międzynarodowych projektach związanych z wirtualną rzeczywistością, a także projektowaniem uniwersalnym.
Rozwój wirtualnej rzeczywistości z roku na rok nabiera tempa. Pomimo upływu prawie osiemdziesięciu lat od stworzenia pierwszego projektu, który wyznaczył kurs dalszym działaniom w zakresie rozwiązań immersyjnych, temat VR dla wielu osób nadal owiany jest tajemnicą. Rozpoczynając przygodę z wirtualną rzeczywistością, warto w pierwszej kolejności zapoznać się z jej definicją, która została opracowana przez twórcę pojęcia virtual reality (VR).